Nicole Huxley - del 5

Tidigare delar: del 1del 2del 3, del 4
Dagarna rullade på som vanligt och det var dags för dagen de alla längtat efter, nyårsafton. Ean och Nicole var värdar för festen och hade hyrt en lokal som de skulle hålla hus i. På gästlistan fanns bara de närmsta.. och några till. 
Kvällen började med ett stort skål med allihopa och sedan drog festen igång. Som vanligt drog Linn och Samantha och tog en plats i soffan med vars ett glas vin. 
Ean och Nicole snackade med två nya kompisar, som dom inte visste att de saknade i sitt gäng, Johan och Alice. Alice och Johan hade känt varandra sedan de var små av en anledning: de var syskon. 
'' Var i St Claire bor ni? Och hur kan jag aldrig ha träffat er?! '' sa Nicole och log lite medan hon satt i Eans knä. Hon kände hur han drog henne lite närmare och så dök den där känslan upp i magen igen. Hon blev alldeles varm inombords - och det var inte första gången hon kände så när hon suttit hos Ean. 
'' Jag bodde i utkanten men har fått en lägenhet inne i stan som jag ska kika på nästa år. '' 
'' Nästa år?! Varför så länge?! '' 
Alice hostade sarkastiskt. '' Det är om några timmar dummer. ''
'' Oh, '' svarade Nicole. '' Hehe. ''
'' Och du då Johan, var bor du? ''
'' I ett hus lite utanför stan. '' svarade han snabbt. '' Men hörni, jag tycker vi ska ta oss en till dricka. ''
Och det gjorde de. Flera faktiskt. Och kvällen hade bara börjat. 
Ean och Nicole klickade snabbt med Johan och de hade roligare än de haft på länge. Som vanligt så blev Linn fullast först och när hon var full, var hon utom kontroll. 
'' Woooohooooo! '' ropade hon över dansgolvet. '' Jag har inte festat på hela min semester!! ''
Nicole skrattade. '' Och hur har du mått dagen efter?! ''
 
Festen fortsatte och allihopa började bli fullare. Ingen på festen var nykter. Utom möjligen Samantha. Hon hade stannat på soffan den mesta av tiden med sitt vinglas, tomt.
Både Nicole och Ean hade fått i sig en hel del och helt plötsligt under deras dans började de närma sig varandra. Precis när de skulle kyssas kom Samantha.
'' Låt bliiiii! Ni kommer ångra det imorgon om ni gör det nu, ni kan tacka mig imorgon så ni slipper ångesten!! ''
Nicole fnissade och kollade på Samantha. Hon kunde höra hur Johan skrattade i bakgrunden två. 
 
Medan Ean gick bort till baren kom Johan fram till henne.
'' Är inte du och Ean ett par? ''
Nicole höjde ögonbrynen och skakade på huvudet. '' Bara vänner! '' svarade hon tillbaka i hopp om att han skulle höra trots all musik. 
'' Ah, bara vänner.. ''vänner''. Förstår. Men från mitt perspektiv ser ni ut att vara ganska kära och jag trodde Samantha var avundsjuk. '' 
'' Whaaaat? Neeeeeeej. Samantha är min kompis hon med! Och Eans. ''
'' Watch your back i alla fall. '' sa Johan och blinkade med ena ögat. '' Man vet aldrig vem som hugger än i ryggen. ''
'' Samantha? Hon skulle aldrig göra något sånt. ''
 
Ean kom tillbaka och kollade på Nicole. '' Hänger du med ut och tar en nypa luft? ''
Nicole nickade och log. '' Absolut. '' Medan de var påväg mot dörren kände hon Samanthas blick från soffan. Kunde de Johan sa stämma? Om Samantha förstås.
Nicole och Ean stod bakom huset. 
'' Jag tänker kyssa dig nu, '' viskade Ean. 
'' Du är full. '' skrattade Nicole tillbaka. 
'' Du med. Men jag tänker göra det ändå. ''
'' Det kan komma någon... '' sa Nicole medan hon stängde ögonen.
'' Jag bryr mig inte.. '' svarade Ean och så möttes deras läppar. 

Kommentarer
Postat av: Annis

Jättebra del!!=)

Svar: Tack :)!!
Victoria ♥

2014-01-03 @ 17:11:15
Postat av: Fredrika

Du är jätteduktig på att skriva! Och ta foton för den delen med, haha, förstår inte hur alla orkar? :D

Svar: Åh tack :D Haha well.. ibland är det roligt ;)
Victoria ♥

2014-01-04 @ 00:58:28
URL: http://spacesims.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback